RTÜK Tarafından TELE 1’e Verilen Ceza Meclis Gündemine Taşındı

HDP Eş Başkanı Sayın Sezai Temelli’nin 12 Şubat 2019 tarihli grup toplantısı konuşmasının ana haber bülteninde yer almasından ötürü 2 günlük yayın durdurma ve gelirinin %2’si oranında para cezasına çarptırılan TELE 1’in karşı karşıya kaldığı adaletsizlik HDP İstanbul milletvekili Ali Kenanoğlu tarafından TBMM gündemine taşındı.

Bahse konu konuşma iktidara yakınlığıyla bilinen kanallarca (ATV, AHaber, KANAL7, ÜLKE TV) da yayınlanmış olmakla birlikte bu kanallara konuyla ilgili RTÜK tarafından iltimaslı bir yaklaşım gösterilmiştir. Kenanoğlu, hazırladığı soru önergesinde bu iltimasa da odaklanmış ve bunun bakanlık tarafından nasıl açıklanacağını da sormuştur. 

Yine, aynı konuşma cumhurbaşkanının 31 Mart Mahalli İdareler Seçimleri seçim kampanyası kapsamında yapmış olduğu mitinglerde de megaboardlarda gösterilmişti. 


TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA

Aşağıda belirtilen soruların Adalet Bakanı Sayın Abdulhamit GÜL tarafından anayasanın 98. ve TBMM İçtüzüğü ’nün 96. ve 99.maddeleri uyarınca yazılı olarak cevaplandırılmasını saygılarımla arz ederim.

 

Ali KENANOĞLU

İstanbul Milletvekili

RTÜK uzmanlarınca hazırlanan raporda 6112 sayılı RTÜK Kanunu’nun ihlal edildiği yönünde belirtilen karar RTÜK Üst Kurulu tarafından onaylanmış; RTÜK tarafından TELE 1 TV kanalına, Halkların Demokratik Partisi eş genel başkanı ve Van Milletvekili sayın Sezai Temelli’nin 12 Şubat tarihli parti grup toplantısının kanalın ana haber bülteninde yayınlanmış olmasından ötürü 2 günlük yayın durdurma ve kanalın reklam gelirinin % 2’si oranında da para cezası verilmiştir.

Bahse konu konuşma iktidara yakınlığıyla bilinen kanallarca (ATV, KANAL 7, A Haber, Ülke TV) yayınlanmış ve fakat haklarında TELE 1’e uygulanan ceza cinsinden herhangi bir yaptırımda bulunulmamıştır; deyim yerindeyse bu kanallara iltimas geçilmiş ve/veya bu kanalların mevcut tarihsel bağlamda ihtiyaç duyulan popülist ideolojik bir fantezi ekseninde propogandatif bir amaçla yayın yapmalarında RTÜK’ce bir mahsur görülmemiştir. Nitekim, aynı konuşma Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından da 31 Mart Mahalli İdareler Seçimleri kampanyası süresince meydanlarda kurulan megaboardlarda gösterilirken ulusal TV kanallarının kahir ekseriyetinde bu konuşma canlı yayınlanmıştır.

Bu bağlamda,

  • Aynı konuşmayı yayınlayan iktidara yakınlığıyla bilinen kanallar RTÜK uzmanlarınca hazırlanan raporda yer almıyorken, tek başına TELE 1 TV kanalı özelinde bir hukuk sürecinin işletiliyor olması nasıl açıklanacaktır?
  • RTÜK’ün iktidar yanlısı TV kanallarına iltimas geçmiş olması bakanlığınızca nasıl açıklanmaktadır?