Kenanoğlu, Sivas/Zara’da Alevilerin Yaşadığı Atkıran Köy Yolunun Yapılmamasını Meclis Gündemine Taşıdı

HDP İstanbul Milletvekili Ali KENANOĞLU, Sivas ili Zara ilçesine bağlı Atkıran Alevi köy yoluna dört yıldır söz verildiği halde asfalt dökülmediği, Atkıran köyünün hemen yanındaki Sünni Bedirveren köyünün yolunun ise yıllardır asfalt olmasına rağmen üçüncü kez asfalt döküldüğünü belirterek, Alevilerin yaşadığı köy yollarının asfaltlanmama nedeninin açıklanması istemiyle İçişleri Bakanı Süleyman SOYLU’ya soru önergesi verdi.

Soru önergesi metni aşağıdadır.


 

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA

  

Aşağıda belirtilen soruların İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından Anayasanın 98. ve TBMM İçtüzüğü ’nün 96. ve 99. maddeleri uyarınca yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim.

 

 

        

 

 “Asfaltın bittiği yerden başlayan toprak yollar Alevi köylerine çıkar” Anadolu’da artık bir özdeyiş haline dönüşmüştür.

Sivas’ın Zara İlçesine bağlı Alevilerin yaşadığı Atkıran köyünün yolları 21. Yüzyılda dahi hala topraktır.

Atkıran Alevi köyünün yoluna dört yıldır söz verildiği halde asfalt dökülmemiştir. Atkıran köyünün hemen yanındaki Sünni Bedirveren köyünün yolu ise yıllardır asfalt olup, üçüncü kez asfalt döküldüğü yöre sakinleri tarafından ileri sürülmektedir.

Sivas gibi Türkiye’nin birçok yerinde zaman zaman Alevi köylerinin yolunun toprak olduğu ve asfaltlanmadığı yılladır bilinen ve kamuoyuna da yansıyan gerçekliktir.

Sivas Zara ilçesine bağlı Atkıran köyünün yolunun yılladır yapılmaması köy sakinlerinin ifadelerine göre; köylerinin Alevi köyü olması nedeniyle ayrımcılığa tabi tutulmasından kaynaklanmaktadır.

Atkıranlı yurttaşlar, seslerini kimlere nasıl duyuracaklarını bilmedikleri, bu ülkenin vatandaşı olduklarını, askerlik yapıp vergi ödediklerini, ancak karşılığında devletten hizmet alamadıklarını, köyün yolunun ne zaman yapılacağını merak ettiklerini ifade etmektedirler.

Bu bağlamda;

1- Alevi köyüne yapılan bu ayrımcılığın sebebi nedir?

2- Dört yıldır söz verilmesine rağmen köyün yolunun asfaltlanmasının bir gerekçesi var mıdır?

3- Alevilerin yaşadığı Atkıran köyünün yolunun hiç asfaltlanmaması ile hemen yanında yer alan ve Sünnilerin yaşadığı Bedirveren köyünün yolunun üçüncü kez asfaltlanması, ayrımcılığında ötesinde, bilinçli/kasıtlı bir cezalandırma yöntemi midir?

4- Atkıran köyünün yolu ne zaman asfaltlanacaktır?

5- Atkıran köyünün yapılmamasında sorumluluğu bulanan yetkili idare hakkında herhangi bir işlem yapılacak mıdır?