Alevi asker’e neden cemevi’nde tören yapılmıyor ?

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

 

 

Aşağıdaki sorularımın Başbakan Ahmet DAVUTOĞLU tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim.

 

 

 

 

Ali Kenanoğlu

İstanbul Milletvekili

 

 

Alevi toplumunda, “varlığının inkârı” olduğu düşünülen  “Alevi askerlerin cenaze erkânına askeri ve mülki erkânın katılmaması” konusu kamuoyunda bir kez daha gündeme gelmiştir.

 

Hakkari’de yaşamını yitiren Tokat Zile nüfusuna kayıtlı Alevi Er Kenan Ceylan’ın cenazesi, önce aile ve akrabalarının katılımı ile Zile Cemevi’nde yapılmış ardından askeri ve mülki erkanın katılması için askerin cenazesi Zile Kaymakamlık binası önüne getirilmiştir.

 

Ayrıca, 2012’de Foça’da yaşamını yitiren Alevi Er Özkan Ateşli ve 11 Ağustos 2015 tarihinde Şırnak’ta yaşamını yitiren Alevi Er Barış Aybek için de aynı uygulama yapılmış, Askeri ve Mülki erkânın katılması için cenazeler ailelerin itirazına rağmen Cami’den kaldırılmıştır.

 

Bu bağlamda,

1. Askeri ve Mülki heyetin Cemevindeki Cenaze erkânına katılmamasının nedeni nedir?

2. Alevi askerlerin Cenazelerinin Cemevi dışında başka yerden kaldırılması, Alevi İnancını yok saymak değil midir?

3.Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin ve Yargıtay’ın defaten verdiği “Cemevleri İbadethanedir” kararına rağmen Askeri ve Mülki erkânın Cemevini ibadethane olarak görmemesinin hukuki dayanağı nedir?

4.  2009 yılında Alevi Vakıflar Federasyonun Genelkurmay Başkanlığına, “Alevi şehitlerimizin Cemevinden kaldırmak istiyoruz” başvurusunu yaptıkları ve gelen yanıtın, “Şehit aileleri istediği yerden cenazelerini kaldırabilirler ” olduğu bilgisi doğru mudur? Doğru ise neden Askeri ve Mülki heyet katılımı için cenaze Cemevinden başka yere götürülmektedir?

5. Genelkurmay Başkanlığına, Alevi askerlerin cenazelerinin Cemevinden kaldırılması ile ilgili Türkiye genelinde kaç başvuru yapılmıştır? Başvuru yapılmış ise bunlara yanıt ne olmuştur?

Yorumlar

yorumlar